Ai observat și tu o tendință în creșterea numărului de oameni care aleg să își cumpere regulat haine din magazinele second-hand?
Statisticile spun că tinerii din generația Z (cei care s-au născut între anii 1997 și 2012) sunt cei mai activi în achizițiile din sectorul second-hand, procentul lor fiind de 46%, urmând după ei milenialii cu 37%.
În acest articol ți-am pregătit informații utile pentru tine dacă vrei să deschizi o afacere profitabilă de haine second-hand sau ai deja unul.
După ce parcurgi articolul, vei ști care sunt cele 8 beneficii pe care le ai atunci când îți deschizi un astfel de magazin, chiar dacă încă nu ai o experiență în această nișă.
Cumpărarea și vânzarea hainelor second-hand a devenit un lucru normal pentru toate categoriile de vârste și bugete, oamenii s-au obișnuit să-și caute produse calitative la un preț accesibil.
Pe lângă statisticile amintite mai sus, numeroase firme mari deja au dezvoltat opțiunea de a vinde hainele sau echipamentele folosite, dar care se află într-o stare bună. Prin asta li se oferă șansa de cumpărare pentru cele revizuite și acceptate în program.
Este tot o metodă prin care se încurajează sustenabilitatea și reutilizarea, prin revinderea și revalorificarea hainelor și a diferitelor accesorii.
Chiar dacă vorbim despre un domeniu care sprijină valori importante pentru noi toți, nu trebuie să uităm faptul că scopul oricărei afaceri este ca ea să fie profitabilă, chiar și în acest caz.
Deschiderea unui magazin fizic de haine second-hand este considerată o idee bună datorită costului mic necesar pentru începerea acesteia, comparativ cu alte tipuri de afaceri asemănătoare.
Însă există numeroase alte beneficii pe care merită să le cunoști și tu.
Cele 8 beneficii pe care le ai atunci când alegi să deschizi o afacere de haine second-hand sunt:
1. Este o afacere care se implementează ușor
Există numeroase practici generale de vânzare pe care le poți cunoaște ușor. Prin acestea te asiguri că ai o abordare corectă a afacerii, iar partea bună este că nu este nevoie să reinventezi roata.
Folosești ceea ce deja funcționează și aplici metodele care au fost validate de nenumărate dăți în întreaga lume.
2. Ai nevoie de puține echipamente comerciale
Fiind vorba de obiecte vestimentare, acestea pot fi expuse ușor pentru potențialii cumpărători, fiind împăturite pe rafturi sau agățate pe umerașe.
Iar pentru a capta atenția trecătorilor din dreptul magazinului, ajunge să fie așezate cele mai atrăgătoare produse în vitrină.
Pe lângă echipamentele comerciale clasice folosite pentru plată, vei avea nevoie doar de:
- rafturi pentru haine
- umerașe
- suporturi tip stender unde hainele pot fi agățate pe umerașe
- câteva manechine
- cabină de probă unde viitorii cumpărători își pot proba hainele.
3. Nu trebuie să fii specialist în modă
Nu este necesar să te pricepi la modă cu amănuntul sau să ai studii în acest domeniu. Unii furnizori te pot ghida și îți pot oferi ajutor acolo unde nu ești sigur.
Primești marfa gata sortată în funcție de cererea ta și după gradul de uzură, care va determina și prețul de vânzare.
Depozitul de haine second-hand Bellatex oferă informații personalizate, gratuit, oricărui client care solicită informații suplimentare. Însă pentru început îți recomandăm articolul: Ghid pentru comercianții începători.
Punem preț pe colaborare de succes pe termen lung, de aceea suntem aici ca să te ghidăm și pe tine dacă ai întrebări.
4. Este ușor să urmărești profitul
Majoritatea valorilor de care depinde o afacere de haine second-hand sunt: costul articolului, marja comercială, costurile pe care le mai ai de suportat (sunt celelalte cheltuieli care țin de chirie, cheltuieli administrative, utilități și personal).
5. Necesită o investiție medie la început
Începerea unei afaceri de comercializare a hainelor second-hand necesită o investiție modică deoarece aceasta depinde de mărimea spațiului unde urmează să îți desfășori activitatea.
Partea bună este că oricine cu o minimă pasiune în industria de îmbrăcăminte și o dorință de a avea clienți mulțumiți își poate deschide o astfel de afacere, dezvoltându-se treptat odată cu creșterea profitului acesteia.
6. Colaborările cu furnizorii sunt ușor de administrat
Colaborarea cu furnizorii este esențială pentru succesul afacerii pentru că marfa care îți ajunge astăzi va fi articolul expus mâine și următoarele săptămâni pentru cumpărare în magazinul tău. În funcție de seriozitatea furnizorilor și de calitatea reală a mărfii pe care ei ți-o trimit, poți decide să continui sau să întrerupi colaborarea și să te reorientezi.
Odată ce ești stabil pe acest plan, lucrurile vor fi mai simple și vei acționa din rutină, astfel comandarea și stabilirea noilor articole pe care le vei vinde va necesita mai puțină atenție.
După ce afacerea este stabilă, iar lucrurile funcționează natural, fără efort, te poți concentra pe dezvoltarea ei.
7. Nu există pierderi sezoniere semnificative, față de alte domenii
În nișa de comercializare a hainelor second-hand se cunoaște faptul că oamenii caută îmbrăcăminte în fiecare perioadă a anului, cu excepția a două luni.
Așa cum în perioada caldă în magazinele comerciale sunt căutate hainele scurte sau mai subțiri, la fel în sezonul rece sunt căutate hainele lungi și mai groase, mai puțin în lunile august și decembrie când vânzările sunt mai slabe.
Față de alte domenii, în aceasta nu există intervale lungi de câteva luni în care afacerea să fie pe minus sau abia să poată face profit.
Singurul lucru la care trebuie să fii atent este să comanzi marfă pentru sezonul care urmează, ca să ai pregătite și expuse articolele specifice pentru sezonul primăvară-vară sau toamnă-iarnă.
8. Poți investi în stocurile de marfă bazându-te pe experiența furnizorului
Dacă ești atent la modul în care investești în stocurile de marfă și urmărești cu atenție experiența furnizorului tău, cu siguranță poți face cele mai bune achiziții. Atunci când găsești furnizori cu care ai o colaborare bună, acest lucru se va vedea și în succesul magazinul tău.
Pe lângă asta, clienții de astăzi care se bucură de ceea ce și-au cumpărat vin cu nerăbdare și data viitoare pentru a-și găsi alte haine calitative și la un preț bun, pe gustul lor. Asta înseamnă să ai produse și prețuri atent gândite.
Acestea sunt cele 8 beneficii pe care le ai atunci când deschizi un magazin de haine second-hand.
Dacă și tu ești comerciant de haine second-hand…
Comandă îmbrăcăminte second-hand de la depozitul Bellatex!
Pentru a afla lista de prețuri pentru toate tipurile de îmbrăcăminte, trimite-ne pe WhatsApp textul “LISTĂ PREȚ”.
Cele trei categorii pe care le distribuim în întreaga țară sunt sortate în funcție de calitate:
-
Calitate CREAM – sunt haine noi sau aproape noi, moderne și de actualitate. Ele nu au niciun grad de uzură și arată impecabil.
-
CalitateEXTRA – sunt cele care au fost purtate și pe care oamenii le-au folosit cu frecvență medie. Acestea nu au un grad de uzură ridicat, nu sunt tocite și nu au decolorări, rupturi sau pete.
-
Calitate I – sunt haine de calitate, dar care au fost purtate și uzura este vizibilă, la unele mai ridicat, la altele mai puțin.
Sună pentru mai multe informații la numărul de telefon: 0374-049-062 și putem începe discuția.
Te susținem în creșterea afacerii tale!